• د. مه 20th, 2024

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه و ارزیابی بازار مسکن این کشور

خانه شهری: هر آنچه که باید بدانید

پیدا کردن مکانی برای تماس با خانه می تواند بسیار چالش برانگیزتر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد. با گزینه‌های بسیار و موارد زیادی که باید در نظر بگیرید، ممکن است تصمیم بگیرید که چه نوع مسکنی برای شما یا خانواده‌تان مفید است، دچار مشکل شوید. اگر به دنبال چیزی کمی مقرون به صرفه تر از یک خانه مجزای مجزا هستید و خرید ملک در ترکیه اشتراک دیوارها با همسایگان خود مهم نیست، ممکن است بخواهید یک خانه شهری را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب خرید خانه شهری در بازار مسکن

خانه شهری چیست؟

خانه شهری که خانه شهری نیز نامیده می شود، نوعی از خانه است که دارای چندین طبقه است و حداقل دو دیوار آن را با سایر خانه ها مشترک است. این ساختمان ها اغلب بلند و در عین حال نازک هستند و به خانه های شهری دیگر در یک ردیف طولانی متصل هستند. آنها بیشتر در مناطق شهری و حومه شهر محبوب هستند. خانه های شهری معمولاً دارای مالکیت فردی هستند، ورودی های مخصوص به خود را دارند و ممکن است فضای بیرونی نیز داشته باشند.

 این نوع خانه همچنین ممکن است بخشی از انجمن صاحبان خانه (HOA) باشد یا نباشد، به این معنی که قوانینی وجود دارد که می توانید و نمی توانید با نمای بیرونی خانه شهر خود انجام دهید – به علاوه هزینه های HOA، که گاهی اوقات می تواند پرهزینه باشد.علیرغم هزینه‌های بالقوه و زندگی در محله‌های نزدیک با همسایگان، خانه‌های شهری به دلایل زیادی، از مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن نسبت به خانه‌های تک خانواده‌ای تا دسترسی آن‌ها به امکاناتی مانند استخر و باشگاه‌های ورزشی، همچنان یک انتخاب مسکن محبوب هستند.

مزایا و معایب خرید خانه شهری

چرا باید در خانه شهری زندگی کنید؟ بیایید برخی از مزایا و معایب زندگی در شهرک را برای کمک به تصمیم گیری در مورد انتخاب مناسب برای شما بیان کنیم.

مزایای زندگی در خانه شهری

دسترسی به امکاناتی مانند استخر، مناطق اجتماعی و امکانات تناسب اندام. مشابه یک آپارتمان یا کاندو، خانه های شهری اغلب به امکانات اجتماعی یا انجمن صاحبان خانه دسترسی دارند، که ممکن است شامل مواردی مانند پارک، استخر و حتی سالن های ورزشی باشد.

شما می توانید فضای داخلی و خارجی را تغییر دهید . خانه‌های شهری مانند ترکیبی از آپارتمان‌ها و خانه‌های تک‌خانواده‌ای مجزا هستند. معمولاً، مگر اینکه یک HOA خلاف آن حکم کند، شما این آزادی را دارید که هر چیزی را که می خواهید، اعم از داخلی یا خارجی، در مورد خانه خود تغییر دهید.

مشارکت در ساخت و کسب سود از طریق سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید ملک در ترکیه

برای خریداران خانه اول مقرون به صرفه تر است. خانه‌های شهری معمولاً مقرون به صرفه‌تر از خانه‌های تک‌خانواره‌ای هستند، زیرا آنها متصل هستند و اغلب فاقد فضای حیاط هستند که آنهایی که خانه‌های مستقل دارند تمایل به پرداخت هزینه دارند. اگر به اشتراک گذاشتن دیوارها با همسایگان اهمیتی ندارید، به طور بالقوه می توانید از این طریق فضای بیشتری برای پول خود داشته باشید.

معایب زندگی در خانه

فقدان حریم خصوصی:

 از آنجایی که خانه‌های شهری با خانه‌های کنارشان دیوارهای مشترک دارند، متأسفانه خرید ملک در ترکیه و اقامت باید کمی حریم خصوصی را فدا کنید تا در آن زندگی کنید. وقتی در محله های نزدیک زندگی می کنید، همسایه های پر سر و صدا ممکن است مشکل ساز شوند.

هزینه‌ها و محدودیت‌های HOA :

در حالی که هر خانه شهری بخشی از HOA نیست یا مشمول هزینه‌های معمول HOA نمی‌شود، بسیاری از آن‌ها هستند – که می‌تواند برای خریداران بالقوه خانه که ایده محدود شدن توسط HOA را دوست ندارند، یک نقطه ضعف قطعی باشد.

ارزش فروش مجدد :

در برخی مناطق، خانه‌های شهری ممکن است به قیمت کمتر از خانه‌های یک‌خانواری یا به مجموعه کوچک‌تری از خریداران بالقوه بفروشند. قبل از خرید یک خانه شهری، ممکن است بخواهید به بازاری که در آن زندگی می کنید نگاهی بیندازید تا به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا در دراز مدت سرمایه گذاری ارزشمندی برای شما خواهد بود یا خیر.

فضای زندگی کوچکتر:

 در حالی که خانه های شهری معمولاً دارای چندین طبقه هستند، معمولاً از نظر متراژ بسیار بزرگ نیستند. علاوه بر این، زندگی در یک خانه تقسیم شده در چند طبقه می تواند از نظر تحرک و دسترسی به یک مشکل تبدیل شود، به خصوص برای خریداران خانه مسن تر.

خرید و فروش آپارتمان توسط مشاوران املاک و مستغلات

خانه های شهری در مقابل انواع دیگر خانه ها

هنگام خرید یک خانه شهری، بسیاری از خریداران بالقوه خانه کنجکاو هستند که چه چیزی یک خانه شهری را از یک کاندو یا خانه تک خانواده متمایز می کند. خانه های شهری شباهت های زیادی با هر دو دارند، که می تواند آنها را به گزینه “بهترین هر دو جهان” برای خریدارانی تبدیل کند که مشتاق هستند فضای خود را داشته باشند اما مایلند نزدیکتر به همسایگان زندگی کنند یا فضای حیاط را قربانی کنند.

One thought on “مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه و ارزیابی بازار مسکن این کشور”
  1. خدایا بسیار سپاس گزارم منم صاحب خونه شدم.خدایاشکرت .خدایا ارزو میکنم همگی صاحب خونه بشن.🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *